"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Monday, December 13, 2010

Pelamin Hijau Bukan Untuk Aku.


Baru lepas amek adek dari tuisyen. Pelamin Hijau bukan untuk aku duduk di atasnye mahupun disandingkan bersama bakal suamiku belum tiba masanya :p tetapi hanya untuk aku melihat sahaja ianya untuk pakcik ku bersama isterinya :) 
Sungguh mesra alam betul temanye, kalau aku tahu temanye hijau mesti aku pakai semua hijau. Tak ke nampak macam alien tak pun shrek,ngeh ngeh ngeh.

Bersanding pada tarikh 11.12.10 sehari selepas aku tidur di atas katil dalam bilik ku di rumah kesayangan :p
Dan sebelum itu jugak aku menerima panggilan dari makcikku 'nak ikut berjimba tak malam esok, bawak baju sekali tidur umah tok ji ok' Dan aku telah membawa beg datang ke majlis kahwin pakcik aku gara-gara mau join dorang berjimba-jimba. Ahak, aku wajib ade dalam planning dorang :p

itu yang pakai kopiah my paksu
itu yang buat tangan gaya ? my pak tam
itu semua my auntiessss.
tambahan orang my wan aka nenek lah

Oh ayam golek satu van or truck ade disediakan dan pakat ramai-ramai habiskan kesemuanya, siap tapau satu ekor.ngeh ngeh ngeh. Kalau dah rumah saudara mara, memang buat-buat tak tahu malu r pergi amek sendiri gula-gula dalam kotak besar dan jugak balang gula, haha. Kalau boleh satu kotak besar uh aku nak rembat amek. Aiyoo, ade yang tanye aku 'ni dah tingkatan berapa?' aku 'huh' *muke gaye pelik sambil angkat kening macam ziana zain. Nampaknye aku masih muda lagi lah.

Dan setiap kali jumpa wan duk mesti die cakap 'ni junior den ni' *sambil usap-usap aku dan aku hanya tersengih sampai nampak gigi. Yang dimaksudkan junior adalah kerana wan duk aku jugak nurse weh.
Dan setiap kali itu jugaklah yang dicakapnye 'jangan nak ngorat dreba ambulans attendant pulak, ngorat doktor-doktor' nak ngorat pharmacist r, haha.
Halamakkk aiii ngorat doktor-doktor, doktor pun 'aww aww' nak ngorat jangan harap kacau-kacau lagi ade r. Tiru macam saya aka gaya dorang lah nyah. Ish ish tak baek aku nih.

Then, gerak ke rumah persinggahan tok ji dan wan ju di taman bukit jalil. Sebab malam uh dah planned nak tengok night movie kat alamanda, port biasa. Tapi sampai-sampai nak beli ticket semua cerita dah habis ticket memang tinggal untuk reserved seat je, memang hampeh betul. Dan kami makan-makan dan jalan-jalan malam di sekitar putrajaya. Wow, cantik sangat pemandangan di waktu malam dan mesti tak terlepas untuk kami bergambar-gambar. Oppss, semua gambar ade dalam kamera mak ngah kimy and mak long nurul ku. Handphone aku memang dah mati sejak dari majlis kahwin lagi dan aku bijak sangat sampai terlupa nak bawak changer. Tak kisah, bukan ade sapepun nak message or call ke an cuma terkilan tak dapat tangkap gambar gune hp. Sebab memang cantik sangat!

Esoknye, tanpa sebarang planning bangun pagi breakfast sama-sama tengok jam lah baru pukul 0930am 'jom jalan-jalan dekat jusco, cuci-cuci mata' Cuci mata bertukar jadi shopping. Happy sebab makngah kimy belanja shirt. Arigatou-ne!


p/s : new job for me during the sem break ' menjadi dreba adek ' tuisyen punya pasal.

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: