"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Friday, December 24, 2010

Kampung.

Lokasi aku sekarang adalah berada di kampung. Tengok title pun dah tahu. Ok planned nak pergi fun fair memang tak di berkati dan aku malas nak pikir lagi pasal planning uh sebab sekarang aku memang dah berada di kampung belah ayah aku kek rombau.

Semalam lepas isya' terus gerak sebab tokngah aku meninggal dunia petang semalam. Aku dapat info dari maklong nurul aku. Al-fatihah. Semoga arwah di tempat dalam kalangan orang beriman. Memang terasa hiba sebab aku pernah sekali menolong memakaikan pampers. Sudah ajal beliau, mane tahu esok lusa aku pulak an. Terasa diri kerdil sangat.

Hmmm. Actually, esok ade kenduri kahwin hari ini akad nikah sekaranglah weh dan aku boleh lagi menulis ? Then, aku rase kenduri uh ? Tak tahulah. Tapi still lagi di jamu hidangan untuk para jemputan yang datang esok sebab aku baru je lepas mengupas bawang tadi, banyak ooo muhahha :p

Haa, malam tadi first time aku try makan telur penyu. Korang pernah cuba tak? Maktam aku suruh aku try. Ok r macam fear factor r nih :p Guess what rase macam telur itik kot. Cop korang yang pernah rase telur itik tahu r cam mane rase die, yang tak pernah silalah try haha. Telur penyu uh dah rebus dulu r dengan sedikit garam. Aku telan 2 biji :p

Dan dan makan aiskrim batang alaa yang seposen uh, huhu masih ade lagi kot.
Weh weh jom lah beramai-ramai pergi menonton bola ahad ni, di stadium bukit jalil. Tak dapat pergi fun fair kite tengok bola. Tetibe je an :p

p/s : aku tak makan lagi nih, ok jaa.

Salam. :) Thank You for Reading and Liking =)

No comments: