"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Monday, December 27, 2010

Harimau Malaya Arise And Yet Garuda Fallen.


Inilah barisan kita yang ikhlas berjuang, siap sedia berkorban untuk ibu pertiwi - malaysia boleh - oooooo, oooh oooh oooh - antara sorakan sorakan yang digunakan oleh penyokong kuat malaysia antaranya adalah aku :p Aku rase ini kali ke dua aku pergi tengok bola sepak dan aku tak ingat bile aku mula minat bola bola bagai nih .

Aku rase hmmm tak kisah lah aku yang paling lambat update pasal kemenangan harimau malaya dalam final pertama Piala AFF Suzuki 2010 semalam di Stadium Nasional Bukit Jalil. It's worth to see it infront of my eyes,heee. Tahniah kepada pemain-pemain negara yang tak berhenti-henti membuat serangan walaupun pada masa pertama tak ade jaringan yang di buat.

Tetapi bertubi-tubi jaringan yang di buat pada masa ke dua, uhuuuhuuu cayalah. Sampai sakit tekak aku jerit sorakan GOAL! Muhahaha, takpe ade trompet untuk tiup pulak.
Penyerang Safee Sali yang telah menjaringkan 2 goal untuk Malaysia melalui tendakan dan tandukan cantik beliau dan 1 goal lagi oleh sepakan ashari. Itu semua aku tengok depan mata aku, superb habis !

first heading to kajang. oh no its started to rain.
memang aku doa banyak2 jangan r hujan

parked kete dekat sg.besi then naik lrt.
Ya Allah penuh gila sampai train yang ke-3 baru dapat naek.
sesampai je memang riuh, disambut oleh sorakan penyokong yang datang
memang happening giler c:
peh ade kisah nak beli tiket nih.
memang panjang r beratur nak beli, adelak sorang mamat nih.
bukannye aku nak sangat sentuh die, tak sengaja beb nak TERsentuh dah ramai-ramai nih
boleh lak die cakap 'sory ye saye ade air sembahyang'
respon aku dengan muke yang agak &*^$#&(*^  sambil cakap so?
berlapik kot, gua rase hujung jari tapak kaki gua bersalut kasut yang tersentuh kaki die kot.
huh, memang ade geram nye di situ. 
gua salute kepada rakyat malaysia yang sangat tertib beratur uh.
kezen gua yang tak sabar nak tengok matched :p
finally, dengan jayanya gua dengan makcik gua berjaya masuk
eh dengan kezen and pakcik gua pun atas bantuan member gua.
thanks bro for the tickets and for the seats.
nasib bek ko ade :p
dahlah time nih line macamm haramm je semua.
see that clock, maknenye dah start dah.
disambut dengan asap-asap bagai.
tak guna kalau ade chek-chek time kat entrance tapi ade gak bende-bende cenggini.
it's just begun and you know what the outcome right, cayalah!

penyokong malaysia yang membanjiri stadium bukit jalil semalam
untuk memberikan sokongan kuat, ooyeahhhh!

mat salleh dari holland pun ade :)
terbaik.
provokasi markus yang memakan diri.
yang menganjak Garuda jangan bermain, ape kes? 
gua beli ticket kot, bukan free.
dan ini dia goal pertama Malaysia yang di sempurnakan oleh Safee Sali.
goal yang disambut dengan firework yang terkena pemain Malaysia.
agak-agak lah bro, halakan lah ke atas bukannye ketengah padang.

Garuda yang macam tak dapat nak terima kenyataan yang Harimau Malaya bangkit semula dengan menebus kekalahan masa saringan awal 5-1 dulu dengan mengatakan laser laser laser. Aisehhhmann, pasal tuh aku tak mahu nak komen ape-ape, kepada yang berkenaan uh tak payahlah nak laser laser nih, be profesional.


sorakan goal yang ke dua
dan dan lagi goal!!!!!!!
Safee Sali yang suruh gua datang, bagi die semangat uh :p
Safee Sali cakap die nak bawak gua jalan-jalan guna kereta nih :p
sememangnye milik Malaysia.
Khairul Fahmi aka apek memang terbaik!

Akhirnya, kemenangan berrpihak kepada Harimau Malaya for the 1st leg. Nantikan 2nd leg match di Jakarta so kepada rakyat-rakyat yang sememangnye dah berada di indon ayuhh pergilah beri sokongan. Aku tak dapek de nak pergi :p Tengok kek tv jelah. Pade mase yang samelak ade road tour indie band, ade o@g kot nyanyi lagu what the name of the game, mentang-mentang malaysia menang dan banyak lagi r.

balik dengan perasaan bangga.
riuh rendah jugak :p

Selamat tiba di rumah 0130 am. Thanks to mak long nurul, pak kamal, bro izudin, man kerana same-same pergi menonton :p tak lupe jugak kat member aku abe, thanks weh!

p/s : weh weh i started to adored Safee Sali  kot :p alaa amirulhadi tak dapat maenkan nanti?

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

4 comments:

farzana razak said...

malaysia ptut bangga ada penyokong2 mcm kau.
haha.cayalah harimau malaya!
;)

rabiatulpaid said...

haaa,tau tak pe :p

Fuz said...

terbaik ;)

rabiatulpaid said...

;)