"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Friday, February 04, 2011

3 Hari 2 Malam : Part 1.


Memandangkan kehidupan seorang pelajar sangatlah penuh dengan tekanan terhadap pelajaran, asyik-asyik setiap hari kena bangun awal sekitar 6.20am untuk mengelakkan air tidak sampai ke tingkat 5 belum lagi clinical posting. 7.30am memulakan langkah untuk pergi ke dewan kuliah yang kadang-kadang sejuk dan kadang-kadang panas, dan jugak setiap hari perlulah kedudukan di rotatekan ke belakang untuk berlaku adil.


Ketika lecture diberi terpaksa bersekang mata untuk menumpukan sepenuh perhatian, terlelap sikit habislah jauh tercicir. Kadang-kadang uh langsung tak fokus dalam kelas, duk asyik pikir Cherating je. HAHA.
Oleh kerana itulah kami berenam sudah planned untuk pergi melancong bercuti melepaskan tekanan yang hampir membuatkan segala sel-sel otak menjadi necrosis. Untuk mengelakkan dari necrosis berlaku kami telah memilih Cherating, Kuantan sebagai tempat melepaskan tekanan yang dah sampai tahap severe.


Tarikh sangatlah strategik kerana sehari selepas exam 40% orthopedic. Bengang dengan jawapan yang diberikan! Ku pasrah, ku akur. Tunggu jelah result nanti, disaster!
Mid sem break telah diberi dari 31jan sampai 13feb. Kami memilih tarikh 1feb-3feb untuk bercuti sesame sebelum pulang ke negeri masing-masing untuk menghabiskan cuti bersama keluarga tercinta. Memandang elaun baru sahaja keluar petang lepas habis kelas siap-siap gerak ke Masjid Jamek untuk shopping sikitlah.
Such as sun glassess, beg.

Suasana dan perasaan malam sebelum bergerak. Suasana yang agak sunyi di hostel di mana ramai budak yang telah pulang ke negeri masing-masing. Dan kami berenam masih tinggal di hostel sibuk packing barang untuk bawa ke Cherating. 'Ko bawak brape baju weh' 'Duit bawak lebih tak' sumbat selagi boleh sumbat dalam beg. Tido dalam keadaan excited, tak sabar menunggu esok.

p/s : to be continue.

Salam. :) Thank You for Reading and Liking =)

4 comments:

farzana razak said...

meh sini nak buat wound debridement kat area otak yg necrosis tu.hee:P

rabiatulpaid said...

kalau dekan yang nak buat
aku kasi je ana.
ngegeh.

Juli.Zakaria said...

best tu dapt outing nng mmber.hihhi

rabiatulpaid said...

XD