"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, February 12, 2011

Indoor Game Sahaja.

Assalamualaikum semua, dah solat subuh belum ? Hee, ok semalam ingatkan nak post pasal ni, tapi boleh tertido lak lepas perut dah kenyang dengan Pizza Hut, argghh memang lah ngantuk dan kenyang di tambah pulak dengan aku baru sampai kat rumah 3.30 petang.

Aikk, mesti korang tanya kan aku pergi mana? *yeke, tanya :p* Sila lihat ke twitter aku sebelah kanan nih je. Sila lihat petak no. 2. STATUS : tomorrow and the day after tomorrow im not at home, got plans to do. 
Plans ape haa meh aku nak cita sikit kat korang nih.

Time aku nak dekat balik hostel balik r banyak pulak eventnye.
Antaranya, untuk keberapa entah kalinya aku bersama kazen-kazen aku pergi terjah genting.
Memandangkan kazen aku dari Jordan dah balik Malaysia *dah grade, Alhamdulillah selamat pulang*
Kazen aku dah habis spm sorang, sorang masih bercuti dan akan balik aussie isnin ni, sorang lagi cuti juga akan balik indon march ni kot. Hee.

Rombongan seramai 5 orang, memandangkan kiteorang pergi masa orang time tengah kerja, so banyak kontroversi berlaku. HAHA. 'mana aci pergi time kerja' Ini buat pertama kalinya 2011, aku and the bongek's crew pergi berjalan-jalan.

Bongek's crew ? Kenapa ekk. Nama kampung aku sangat unik ok, bongek *my father side* So ahli-ahlinya di panggil Bongek's crew. Gempak an ? Kau ada? Tak ada diam. Dan yang happynye, semua kazen aku yang belajar kat overthesea bakal balik dalam bulan 7 nih, untuk menyambut raya sama-sama, tapi tak lah semua. Ok stop. nak cita lain jadi lain pulak.

Rabu lepas kiteorang menjalankan misi. Rancangan untuk sampai awal ke genting, tapi hampir pukul 2petang baru sampai di hadapan counter ticket outdoor. Dan harganya sudah naik RM 2 even time hari biasa kot RM46 bukan weekend mesti nak cecah RM50 =.= then decided nak main indoor game sahaja, tu pun dah naik gak =.= RM30.


For the first time, pilih main game indoor. Selalunya, outdoor je kan.
Not so bad lah. Layan, Enjoyed !

pergi mendapatkan indoor ticket

belajar di aussie che che yang comel
and pelajar msia yang dah grade *jordan, kak kamilah.
viewed dari monorail
belajar di indon and budak lepasan spm
*gua yang tinggi, hee*
4D vision, time ni aku pening TERSANGAT-SANGAT.
perutku diisi

After we had a lunch, we're heading to surau to performed our prayers and du'as. Then, balik singgah umah kak ngah di kuala selangor kot,hee untuk tidur semalam. Umar Daniel sangat comel.
Then, malam uh pergi makan bbq + steambot *unik kan* dekat kuang.
Korang makanlah sebanyak mungkin sampai nak muntah makan lagi, tapi harga tetap sama *RM 18, yummy yummy*

che che dengan umar yang lincah.
dalam macam mangkuk - steambot
bawah - bbq
kak ngah with her adek's *budak lepasan spm,hee*
Alhamdulillah kenyang, thanks kak ngah and abg izudin for the treat.

Alang-alang dah dekat dengan I-City *mesti korang tahukan* so, pergi lah terjah i-city. For the first time, me had been stepped on the i-city world. Before this, i just heared it from the members and photo(s) of members.
HAHA, totally made me fascinated on their colourful lighting. Eventhought sangat letih at that time plus with mengantuk =.=


Ingat genting je ke ada snow world, i-city ada snow walk. Plus their boots and sweaters are really nice and kawaiii compared to the genting one. And the prices about at the same range. Tak lari jauh pun, RM25 for adult RM20 for child.
Niat hati ingin masuk tapi aku cuma bawak ic and RM10 je. Yelah semuanya ada orang belanja, so tak perlulah nak bawak wallet kan :) Just tengok gambaran di dalam thru the photo(s), interesting! 

menantu's, daughter(s), son's and cucu's of pak ngah.
:)
ARIGATOU GOZAIMASSSS !

Tak mustahil satu hari nanti i-city boleh menandingi genting.

p/s : ok nak sidai baju. kejap lagi ada event kat rumah che che wan den pun ado :), sebab isnin die nak balik aussie dah :(

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: