"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Friday, February 04, 2011

3 Hari 2 Malam : Part 2.


Keesokkan harinye bangun seawal 6.20 pagi memandangkan ticket bas ke kuantan pukul 8.45 pagi.
Naik bus ke kl sentral then amek lrt ke titiwangsa. Menunggu bus di pekeliling. Kami tiba awal, breakfast ape yang patut, sekadar alas perut. Tak leh banyak-banyak nanti mula r nak ke tandas :p


Perjalanan kl-kuantan mengambil mase selama 4jam, jenuh duduk lama-lama boleh dapat pressure sore kot. Dah lah ruang between seat sempit. Jangan salahkan badan kami salahkan bus r, HAHA.
Setelah hampir sejam lebih tido kemudian singgah R n R dekat ? tak ingat pulak. 

tak ingat lagi berapa batu untuk sampai ke kuantan.

Lebih kurang pukul 1 lebih-lebih akhirnya sampai jugak kuantan, cuaca agak mendung panas ketika itu. Then, naik bus pulak untuk ke cherating mengambil mase selama 1jam 30minit, name bus uh cukup menarik 'bus sihat' maknenye mesti semua dreba die sihat-sihat belaka. HAHA.

sudah kelihatan.

Sepanjang perjalanan melihat pemandangan yang indah kelihatan ombak memukul pantai dan angin bayu terasa di setiap liang roma, apakah? HAHA. melihat segala hotel resort yang kami pernah survey dulu mermaid inn, holiday villa, swiss garden. Alaa biasa-biasa je :p 
Sekitar 4 lebih sampai di cherating. Menunggu untuk di bawak ke chalet yang kami booked dari seorang akak yang sangat baik. Kalau tak kami mungkin check in dekat legend resort. Alaaa lagipun chalet yang kami duduk nih dekat dengan legend resort tempat akak uh bekerja, so senang lah kan.


Selalunye akan di promo tapi aku nak kondem sikit r tentang chalet nih, mula-mula kami hanye dapat bilik yang cume ade simen yang diatasnye ade tilam dan jugak bilik air. Atas bantuan akak, kami dapat bilik yang ade tv dan peti sejuk, sangat terkejut heater tak di sediakan! Memang penat kami bawak berbungkus bungkus manggi dan telur rebus sorang 3 biji. Untuk bajet punya pasal, tapi akhirnya setiap malam setiap lunch kena pergi menapak ke kedai makan.

Katil die agak besar jugak lah tapi tak muat untuk kami 6 orang tido sekatil kalau masing-masing tido lateral je sampai ke pagi gerenti muat. HAHA. Ade aircond dan kipas, so kalau nak gune aircond just press the green button. Bilik air ok je, air sangat laju dan kuat. Nasib baik berdekatan dengan pantai.

nak terjah pantai Cherating :)

p/s : to be continue.

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

2 comments:

farzana razak said...

cik azilah tu tak renggang lansung dgn headfon baru ea(:

rabiatulpaid said...

tu r pasal
budak sekolah lagi
HAHA.