"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Sunday, February 06, 2011

3 Hari 2 Malam : Part 8.

Setelah selesai menunaikan kewajipan bagi setiap muslimin dan muslimat, kiteorang teruk gerak pergi ke lobby legend. Teh, Adee, Reen gerak dulu hal ini kerana aku masih terhengeh-hengeh mencari scarf yang aku letak entah kemane. Yelah nak cepatkan maen letak jelah. Dah uh bile nak pakai tak ingat letak mane, ishishish.

Then, pinjam scarf elah. HIHI, terpakse lagi mengharungi kegelapan untuk menuju ke legend resort. Ikut laluan pantai deh, terdengar bunyi ombak memukul pantai, angin berlagukan udaranya yang nyaman. Apakah? HAHA.

Akhirnya, sampai jugak ke lobby legend. Terlihat diorang tengah main game. Ok syok! Pakcik pilot simple gile, ala-ala humble gitu. Mama diorang yang sporting gile, peramah. Suara macam perempuan dalam raja lawak musim 3 bukan jihan yang lagi satu, aku masih tak dapat ingat name die. Please korang sape tahu? Ahak.




nilah gegirl, comel je tunjuk peace.
name die panjang oo aku cume ingat dania je.

Agak lame jugaklah kiteorang bermain dengan dorang, plus borak-borak dengan mama dorang. Mama dorang ajak datang rumah, dekat airforce uh. Tarakhal r, HAHA. Tunggu kiteorang free, pasti datang! Kuangkuangkuan, macam ade niat lain je.
Setiap seorang dah ade handphone, kecik-kecik lagi dah ade handphone. Aku time kecik layan public phone je, kumpul syiling banyak-banyak. HAHA.

Then, tukar-tukar no phone dengan dorang. Mama dorang cakap kat depan ni ade kedai ikan bakar sedap. Malam terakhir di Cherating, kiteorang memang planned nak makan besar. Cehh macam sambut chinese new year pulak, even memang esok chinese new year. Tak terpikir pun.

Next, lepas dah berpenat main dengan dorang legipun dorang nak makan jugak. Kiteorang pun geraklah ke kedai makan yang disebutkan. Memang terletak hanye di hadapan sahaje tapi kene seberang jalan r. Jalan jalan jalan, memang dapat memecahkan kalorie dalam badan, tapi lepas uh di isi kembali dengan makanan.

p/s : to be continue.

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

2 comments:

♥ Funna ♥ said...

owww ok de smbungan lg rupa nye..mmg detail..good2..hehe

rabiatulpaid said...

kihkihkih.
cuti lame sangat.
tuh yang buat part byk2.
HAHA.