"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, September 24, 2011

Baru Rasa Mood Raya Datang.

Assalamualaikum
Tahun nih nak-nak dekat raya feeling or mood raya macam tarak langsung aura raya lagilah tak ada. I don't know why ??? Tahun nih jugak tak dapat tolong mak buat kuih raya Tart Nenas and Almond London. Yelah time raya hampir menjelma time tuh sudah start posting, manalah nak dapat balik tiap-tiap weekend. Dapat cuti raya pun 2 or 3 days before Eid comes. 

So, sekarang aku berada di rumah again DISLIKE KTM ! Pagi tadi baru sahaja buat tart nenas, sebab nak bagi dekat kawan-kawan plus kawan lamaku di Sarawak. Actually members awal-awal lagi nak tempahan for Aidiladha nanti =_= aku harap inti nenas tuh cukup untuk tempahan nanti.

Memang tetibe tadi rasa mood raya, kira-kira buat tart nenas tadi macam dalam bulan ramadhan pulak,kihkihkih.

my mom's made the inti 2 or 3 days before ramadhan comes.

part buat adunan mak aku, aku just gentel inti, terap, gulung, letak cat, bakar and makan. 


Masa tengah process membakar dalam oven, pehhh memang aroma dia menusuk terus ke dalam perut sampai tangan aku ni kerap kali masuk satu-satu kuih dalam mulut aku, bukan aku. Uncontrolled, nasib baik bukan bulan ramadhan. Memang cabaran kalau tengah ramadhan. Sebab lagi enak di makan hot-hot.

Kalau kat Sarawak dulu, tempahan tart nenas memang paling laku di antara staff-staff dekat hospital. Yelah, mak aku berkawan dengan staff nurses and doc perempuan yang bujang yelah dorang jiran quartes, so si nurse ni pergilah promote-promote dekat yang lain. Psstttt, bini doc jual kuih raya, kihkihkih. Dulu-dulu tempahan kuih raya sangat actived. Tapi sekarang ala kadar sahaja, just ambik order dari sedara-mara terdekat sahaja. Sampai postkan ke aussie sebab kazen sorang tuh ada kelas time orang tengah beraya. Yang dapat balik beraya pun nak bawa balik ke Jordan. Aishh, tak cukup kot makan dekat kampung +_+


Dah excited siap-siap nak pergi jalan raya di rumah kawan ayah tapi ada tetamu yang datang, so cancelled jalan raya sebab dah terlalu lewat.

p/s : tomorrow heading to ipoh to help ayah about the injection programmed for para jemaah.

Till Then.
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: