"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Friday, November 19, 2010

Eidul-Adha .

Macam agak lambat untuk aku post entry pasal aidiladha ini adalah kerana semalam seharian aku mengemas bilik kesayanganku sampai malam kot kemas, haha . But the result were awesome, kini dapatlah dengan perasan tenang menaip dalam bilik kesayangan yang tahap kawaii :) For ur informations, i tak suka sepah.



Sampai di kampung pada malam raya, selalunya kalau aidiladha memang balik kampung di belah ayah je. Malam uh jugak kami pergi lepak di deret umah wan induk, pergi menyerang rumah wan duk. Dan, pergi melawat Tok Ngah yang baru keluar ward, Tok ngah aka adik ipar wan. Dan dan datang tengah nak tukar pampers, so dengan ilmu yang aku belajar di ppum aku telah mengajar dan menolong mereka-mereka di situ :) its worth to took this course.

Then, meneruskan planned dengan pergi minum-minum di area chembong kot. Ikut wa punya maklong je. Sesampai memang ramai yang lepak-lepak di situ, aku dengan kak yam ordered ABC tapi sampai makanan dah habis tak sampai-sampai, dengan tekak wa dah berminyak haus makan french fries and mushrooms fries.
Thanks kak yam for the treat :)

Keesokkannye, aku bangun agak lambat jugak then terus solat subuh, breakfast dengan lemang nasi impit cecah kuah kacang ayam masak lomak, iron baju mak ael adek. Hmm, penghuni bongek semakin lama semakin berkurang T__T Dalam sekitar pukul 11lebih aku terasa mengantuk kerana menunggu makanan untuk lunch dan menunggu untuk menolong-menolong dan terus tido, haha ingatkan nak tido sebentar tapi sampai ke 2 lebih, bangun-bangun terus makan :)

Tengok-tengok dorang dah habis panggang usus aka tebusu, oh melepas untuk menolong macam tahun lepas T__T hanya menolong basuh tulang-tulang, lidah dan sewaktu dengannya. Tetibe ayah panggil 'rabiatul tolong pegang jap' sambil menunjuk ekor lembu, gulp! Hanya sementara, then mak sambung. Haha.


mak macam budak-budak pulak tunjuk peace.
pandai pulak mak panggang :p
ayah emak bersama ekor lembu.
aktiviti menarik ekor lembu.
my anak buah yang gemok.
lidah panggang dare to try?
its marvelous.

Then, for the dinner time we're ate sup gearbox. Wahhh, sampai pening aku makan haha. Then, gerak balik rumah.

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

2 comments:

Fatin said...

sprting gle mak lu tunjuk peace.. otai ah..

rabiatulpaid said...

mak wa sudah guna trademark wa :p