"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, October 23, 2010

Bila Orang Pangkat Tinggi Masuk Ward .


Haha, itulah adalah ayah aku yang hensem. Tidak berpangkat Dato' mahupun Perdana Menteri tapi hanyalah seorang ayah yang banyak berjasa kepada keluarganya untuk kesenangan dan kebahagian bersama. *sedih T__T

Ini kenapa nak sedih pulak nih, ahak. Bila dah posting kat ward bermacam-macam jenis ragam manusia dan pelbagai pangkat manusia yang ada. Biasalah manusia mana pernah lepas dari kesakitan penyakit yang akan menyerang tidak kira manusia itu berpangkat ataupun tidak.

Tapi macam bagus jugaklah orang berpangkat besar pergi menerima rawatan di hospital dalam negara je. Tapi korang kan kaya mana main hospital dalam negara. Even service kiteorang cool, ahak :p

Ok, untuk semester kali ini aku telah berjumpa dengan orang berpangkat tinggi. Bila nak pergi chek die, nih bergetar satu badan ketakutan disebabkan oleh bodyguards yang melihat ape yang aku buat dekat die. Bodyguards yang muka bengis mengelilingi aku macam aku nih pesalah yang akan diberi hukuman gantung mati! Sebelum masok nak kene ketuk pintu-pintu, eeee.

Huh bukannye nak buat papepun just nak amek blood pressure and body temperature jela bro, tak payah nak pandang saye macam nak makan. Im homosapiens! Bodyguards yang mengira masa, kiranye macam dah tahu pukul berapa kene makan ubat, pukul berapa kene naikkan antibiotic memang tepatlah. Then, the bodyguards memang akan cari siapa yang menjaga tuannya pada hari itu, huh 3 hari kene jaga tuannya memang menakutkan!

Lepas buat operation, mesti ade kesan pembedahan kan, dan the operation site tuh kene cuci, observed, and care. Alahh, operation site die taklah besar mane pun, tapi bodyguards tuh je yang lebih-lebih. Geram! Time aku nak cuci site tuh pun nak tengok jugak ke, ingat aku bawak pisau parang ke nak toreh balik perut die tuh!
Sabar jelah! Kalau boleh aku nak toreh je bodyguards die tuh :p

Setiap hari kalau boleh aku akan cuba mengelakkan dari menggunakan perkataan dato' sebagai contoh 'emm, nak amek blood pressure dengan body temperature lah ye' 'malam tadi tido ok?' 'ade sakit tak' 
Kadang-kadang tersasul jugak panggil pakcik, haha al-maklum lah dah biasa r panggil pakcik kat semua orang. Tapi tak kisahlah, dah tanggungjawab menjaga dorang kan.


waiting for the foods, its from home :)

p/s : been buzy with clinical posting, so rarely update rarely balik rumah. Hye, aidiladha is just around the corner, i got cuti then! And that time, posting dah habis! Final Exam??? well prepared??? 

Salam. :)
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: