"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Monday, July 19, 2010

shaban bulan persediaan .

sekarang sudah 7 shaban , dan aku terasa mahu berpuasa selama seminggu sebagai persediaan diri untuk menempuh bulan yang penuh kemuliaan yang bakal tiba nanti iaitu bulan ramadhan
so, hari ini adalah hari pertama aku berpuasa
tidaklah begitu memenatkan badan biasa-biasa sahaja
dan aku telah pergi ke pasar kerinchi bersama reen dan aeen untuk membeli makanan berbuka puasa

1.kebab
2.murtabak daging
3.air asam boi

hanya membeli mengikut kesesuaian gaster , dan haruslah berjimat cermat jangan terlalu mengikut hawa nafsu
cehh minah nih nak bagi ceramah pulak
insha Allah aku dapat berpuasa selama seminggu di dalam bulan shaban ini


Regards : Rabiatul 'Adawiyah Mohamed Paid  :)
Thank You for Reading and Liking =)

3 comments:

farzana razak said...

selamat berpuasa :)

Un Phat Lee said...

nice.Gua pun x mampu.Bulan ramadhan je gua boleh. XD

rabiatulpaid said...

farzana : heee


un phat lee : haha,asalkan ramadhan lu boleh