"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, October 01, 2011

Kamek Sayang Kitak.

Assalamualaikum

Masak cucur bawang untuk makan malam, Alhamdulillah ada jugak benda yang boleh di masak and makan. Ok bukan nak cerita pasal makanan ke apa. Awat title kamek sayang kitak ??? Saya sayang awak ??? Rasanya semua dah tahu maksud kamek = saya kitak = awak. Ingat lagi masa mula-mula pindah sekolah dekat sarawak, masuk tuh darjah 4 dan aku memang blurrr habis dengar dorang cakap bahasa diorang.

Bila dorang tengah berbual-bual time rehat, yang aku nih langsung tak menyampuk sepatah apa yang dorang cakap just focused dekat makanan yang ada depan mata sebabnya memang gua tak tahu pejadahnya dorang borakkan. Time tuh memang aku sangat tak suka pergi sekolah =__= Macam-macam alasan yang aku carik, kalau boleh nak berhenti je dari sekolah terus kerja.

Ada satu hari tuh aku carik alasan yang aku nih sakit perut, time tuh ada dekat sekolah dah. Tetiba datang idea untuk pura-pura sakit perut, kahkahkah terus ayah datang sekolah then suruh berehat dekat rumah. Memang dekat rumah terus sihat, ayah sori menyusahkan ayah =_=

Masa darjah 4, tarak geng lagi. Masih berjinak-jinak dengan semua orang al-maklumlah budak baik :p
Start darjah 5 dah ada group masing-masing. Dan aku memang rapat dengan minah nih dari darjah 5 lah sampai lah aku pindah balik semenanjung. Nakal-nakal bersama, kena denda bersama, tengok circus bersama, dan banyak lagi lah.


Kitaorang lost contact time aku pindah lah, time tuh masing-masing ada friendster just connecting through it jelah. Friendster time tuh famous lagi then myspace and then baru lah facebook. Oh guna yahoo messenger jugak, siap video cam lagi :p

Sampai lah dia cakap dia belajar dekat KL. Memang excited gilalah nak jumpa tapi tak jumpa-jumpa jugak sampai lah masing-masing dah final year, barulah terhengeh-hengeh nak jumpa. Sebab dia kempunan nak makan tart nenas, so aku bawak lah time jumpa harituh. Lagipun harituh jumpa sekejap je dekat KLCC. Makan-makan,jalan-jalan then balik, sebab dia nak beli barang untuk mak dia.


Rasa macam nak flash back je balik time zaman kecik-kecik dulu dengan dia. Memang kamcing gila :p Sekarang masing-masing dah besar dan aku macam gemuk je =__= Oh dia nak apply jadi Stewardess MAS. Waaa nanti boleh lah bawak aku terbang ye mimi >.<


Sempat lagi aku round sorang-sorang kat KLCC tuh, nampak jam comel ni terus beli. Comel ke?

Till Then.
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: