"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, July 16, 2011

Seek For His Forgiveness.

Assalamualaikum


Dari Sayyidina Ali: Baginda Rasulullah SAW maksudnya: Apabila datang malam nisfu sya’ban maka beribadahlah di malamnya dan puasalah di siang harinya sesungguhnya Allah menurunkan rahmatNya dan para Malaikatnya pada malam itu dan berkata siapa yang minta rezeki ku beri, siapa meminta keselamatan aku pelihara, siapa yang hendak sesuatu maka akan ku kabulkan sampai terbit fajar.


Dari Muaz bin jabal, Bersabda baginda RasulullahuSAW maksudnya: pada malam nisfu sya’ban menurunkan Allah akan RahmatNYA dan para malaikatnya maka mengampuni Allah akan Dosa-dosa hambanya.


Alhamdulillah,all praise to Allah we are still alive until today. I know that I am not a truly Muslimah yet and I know that I need to be change by follow the Islamic code,InshaAllah.
Aku rasa semua orang tahu yang malam nih malam nisfu sya'aban. Jom kita banyakkan amal ibadah kita kepada Allah sebagai hamba-Nya di muka bumi nih. Mohon keampunan dari-Nya. Buku amalan kita akan ditukar dan helaian baru akan dibuka. Jom kita mulakan dengan amalan yang baik :)
InshaAllah kalau diberi peluang untuk bernafas keesokkan harinya jom kita puasa  puasalah di siang harinya sesungguhnya Allah menurunkan rahmat-Nya.



p/s : I praise to Allah because I was born in Islam but I am still searching.

Till Then.
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: