"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Friday, April 23, 2010

positive or negative ?

entry aku kali ni aku nak cakap r pasal rini memang *hari malang aku kot! u know why?? because firstly nk ckp pasal giving the medication to patient's before puan sampai tapi memang tak tahu langsung puan will come at what time lah an. staff nurse meminta jasa baek untuk pergi menghantar patient for haemodylsis *spelling error aku tau tu. so,aku pun pergi lah dengan seniorita balek-balek ward je tgk breakfast tok patient's dah sampai so,chek-chek lah tgk dorang makan ke x. aku pun ape lagi menggunakanlah segala kepakaran dlm communications *subject sem 1  dengan patient's aku. time borak punye borak sampai tak ingat langit bumi tahu-tahu je tersedar dari lamunan oleh suara merdu puan 'who gonna do the medications,ok faster where ur kardex?' masing-masing mcm tikus pergi carik dh carik uh kene bebel plak dah 'why dont u all prepare the things?' cutter,cup,medicine cup,jug water,metabolise the place first!!! aku pergi lah carik cawan,jag air berlari den ke bilik rehat naseb baeklah ade,aku xtau yang laen pergi carik ape. while puan metabolise the trolley kami sume kene lah bebelannyeee *dengan penuh bergaya aku memegang cawan and jag air sambil kene bebel bro ha-ha-ha i didn't aspect tht u all not preparing the things,*rabiatul what is ur excuses reason??? memang bisu sebisunyee lahh still maintains gaya memegang ha-ha-ha sume memang senyap tak de sepatah kata terpancul ha-ha-ha sengal! ok,while preparing steady cool je padahal Allah jelah yang tauuuuu,tapi best! plus dengan injection gempak bro! then,teros aku tunjuk kan draf for the next conference *fluid retention explain punye explain *ok,pass ha-ha-ha good job. just nk type jela nanti *arigatou my group. abih je shif pagi aku terus berjumpa dengan previous puan yang incharge *7U sebab puan memang nk jumpe,jumpe-jumpe je puan tanye 'saye dh chek clinical book awk,cume awk sahaja yg x capai procedure dressing' ha-ha-ha selame 6minggu aku cume dapat buat 4kali je *betapa tulus jujur skemanyee aku untok tidak menipu. at least kene7 kali r buat,ha-ha-ha 'ok,sye bg awk mase mcm mne nk selesaikan ni,if not sye tak sign' *sambil gelak-gelak aku pun pikir punye pikir top# dpt penyelesaiannyeee 'sye praktik kat bilik praktik lah puan' *maintains selamber 'mcm mane sye nk tau yg awk praktik?' 'before n after praktik sye akn jumpe puan' 'tapi puan xde within this 2weeks' 'laa yeke puan' 'ok,mcm ni within this 2weeks awk praktik sampai pro after 6/5 u buat appoinment dengan sye' 'ok,puan' >.< wowowo,berdialog plak dah. macam tulah al-kisahnyeee.
*kene amik apex beat plak dah
b4 bagi ubat digoxin 
*teguran sudah menjadi kenakalan bagi aku
biasaa bro! :D
thumb up means positive

Thank You for Reading and Liking =)

No comments: