"Dan katakanlah, 'Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan.'"
[at-Taubah, 9:105]

Saturday, June 23, 2012

Is Not The End.

Assalamualaikum

Baru semalam terasa aku baru jejakkan kaki ke Pusat Perubatan University Malaya dengan ayah mak ira untuk daftar diri dalam bidang kejururawatan, baru semalam terasa sengsaranya minggu orintasi kami selama seminggu, baru semalam terasa debarannya buat kali pertama menjejakkan kaki di dalam wad untuk pertama kalinya posting, baru semalam terasa tremors,diaphoresis sebelum masuk osce yang memang mendebarkan kini itu semua tinggal kenangan yang dikunci dan disemat dalam jiwa.Kerna diri ini bakal melangkah ke hadapan untuk permulaan sebuah kehidupan sebagai seorang jururawat :) inshaAllah.


Cewahhh feeling lebih nih, haha. Sudah menjadi tradisi setiap kumpulan diploma yang sudah menamatkan pengajian selama 3tahun bakal diraikan dengan Annual Dinner aka Graduation Night. Payahnya lah group aku nih nak decide tema untuk malam tuh, soh sepakat membawa berkat yes Arabian Night are our theme, niceeee! Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Bagi memudahkan lagi, kami telah pun booked bilik hotel untuk satu malam, first time melakukan ini dengan kengkawan semua. Yela lepas dah berjuang jawab lembaga punya exam dan lepas berletih-letihan kemas barang, why not.hihi


Lepas maghrib, siap-siap semua turun ke tingkat 5 were the event are held. Awww dapat hadiah daripada kami-kami jugak tukar-tukar. Tengok table mana, haaa amek kaw depan sekali kaw sebelah meja puan-puan. Perasaan bila berjalan atas the red carpet, bayangkan dengan dah ramai orangnya memang segan nak jalanlah kan macam nak lari pecut seratus meter sampai terus kat meja makan,haha.


MashaAllah , SubhanaAllah semua malam tuh lagi-lagi cantik belaka daripada biasa, seriously. Aku macam terpegun, terngamam, terbeliak tengok dorang 0,0 Menu macam biasa ala-ala chinese Alhamdulillah ku bedal sahaja apa yang dibagi, asalkan ada makanan. Sedap jugak dia punya air longan kot,haha.

My teman seperjuangan and I missed her :'(


Taraaa the menu's

SubhanaAllah with my prettiest friends

ini sumpah unplanned, nasib tak roboh pentas.

Enjoyed with the performances from Wahidah the silat and Shida Midon and the group, sumpah korang memang osem, terbaikkk! And lastly our performance together 180 sing a song Memori Tercipta by Shila Amzah, tuh yang sampai naik ke pentas tuh -,- And also farzanarazak sangat cool dan berani untuk solo performance. Oh tidak lupa pada kak athiramalik aka ketua kami dengan ucapan yang sangat superb its touch my heart you know :')

You guys this is not the end of our journey, the journey baru je nak mula. InshaAllah berjumpa kita kembali dalam green uniform selepas sakan beraya + kumpul duit rayakan :)

As-salam.
Thank You for Reading and Liking =)

No comments: